Dexcomو الگوریتم پانکراس مصنوعی جدید

 شرکت Dexcomسازنده ی گلوکومتر مداوم G4 PLATINUMازسازمان غذا و داروی آمریکا برای ارائه  بسته ی نرم افزاری جدید خود برای ابزاری که عملکرد  پانکراس طبیعی را درارزیابی  قندخون تقلید میکند،مجوز دریافت نمود.

این نرم افزار که به نرم افزار 505معروف است دارای ویژگی های مشابه ای با سایر الگوریتم های پیشرفته ای است که درتحقیقات پانکراس مصنوعی درجهان استفاده شده است.

افرادی که از گلوکومتر مداوم G4 PLATINUMاستفاده می کنند می توانند نرم افزار جدید را برای این وسیله بدون پرداخت هزینه  از سایت Dexcomدانلود کنند.

درحال حاضر Dexcom G4 PLATINUMاولین وتنها سیستم مداوم نظارت برقند خون یا CGMدر بازار است که متوسط تفاوت نسبی مطلق آن ( MARD) یک رقمی بوده و زیر 10 درصد است.

 MARDاستاندارد اندازه گیری صنعتی دقت یک ابزار است  و هر چه میزان MARDپایین تر باشد  نشاندهنده ی دقت بالاتر آن دستگاه است . با این نرم افزار جدید، ارائه  دهنده گان مراقبتهای بهداشتی، بیماران ومراقبین آنها به  خوانش هایی ازمقادیر قندخون  دسترسی  دارند که بسیار نزدیک  به مقدار قند  خون سنجش شده در آزمایشگاه است.

ترکیب  این نرم افزار جدید با فواید  CGMدر زمان واقعی،  سرعت و دقت  آن، تصویر کاملی از وضعیت  قندخون بیمار را ارائه  می دهد .

منبع: www.medgadget.com